Interaktivní applety pro výuku – rozcestník
Věřím, že vedle teoretického studia je možnost si látku
„osahat“ velmi účinným způsobem k pochopení problematiky. Výukové applety jsou
roděleny do několika kategorií podle zaměření, každý applet je
doprovázen minimálním teoretickým základem.
V posledních letech pomalu přecházíme z jazyků JAVA a Flash na JavaScript.
Problémy s JAVA: Pokud se aplet v prohlížeči nechce spustit a Java píše ve vyskakujících oknech,
že myslí na vaši bezpečnost,
podívejte se na tento návod, jak aplety zprovoznit.
Signály a systémy
Generování (vytváření) signálů
Transformace signálů
- Fourierovy řady a Fourierovy transformace – souvislosti a rozdíly JAVA
- Srovnání DFT a DCT pro zpracování obrazu JAVA
- Srovnání DFT, DCT a DWT při reprezentaci obrazu JAVA
- DWT (vlnková transformace) jako banka filtrů JAVA
- Krátkodobá spektrální analýza (STFT), spektrogram JAVA
- Diskrétní kosinová transformace (DCT) v 1D JavaScript (nejlépe otevřít v Chrome)
Vektorová grafika a rasterizace
Bitmapová (rastrová) grafika
Trojrozměrná (3D) grafika
- Bézierův plát (Bézier patch) JavaScript
- Geometrické afinní transformace ve 3D (posun, rotace, změna měřítka atd.) JavaScript
- Perspektivní promítání a role kamery ve scéně JavaScript
- Normálový vektor, tečná rovina JavaScript
- Phongův lokální osvětlovací model JavaScript
- Stínování (shading) konstantní, Gouraudova a Phongovo JavaScript
Člověk a barva
Sazba dokumentů
Komprese
Standard IEEE 802.11e
Applety jiných autorů
(c) 2008–2023 Pavel Rajmic a přispěvatelé, Ústav telekomunikací, FEKT, VUT v Brně, Česká republika
Vznik těchto výukových materiálů byl spolufinancován z Evropského sociálního fondu a státního rozpočtu České republiky, projekt č. CZ.1.07/2.2.00/15.0139